Bli medlem
  • Ta dig ut ur skuldfällan - så frisk som möjligt : Om forumet - Page 2

Ta dig ut ur skuldfällan - så frisk som möjligt

Här kan du komma med förslag på nya kategorier eller andra frågor som berör forumet
Wilhelm

Re: Ta dig ut ur skuldfällan - så frisk som möjligt

Inläggav Wilhelm » tor 22 nov 2018, 11:55

Ja, Spring i benen att springa har hjälpt många. Det hjälper mig också när jag har problem, ekonomiska eller andra och det är utan tvekan ett bra sätt att rensa huvudet. Visserligen har jag inte försökt att komma ur en skuldfälla så frisk som möjligt ( något som vi försöker lösa i den här tråden) men jag hade en annan fälla jag var tvungen att komma ur. Den var ju minst lika tuff som en skuldfälla. Att springa hjälpte mig då.

Jag tänkte inte på hur min kropp skulle se ut, tänkte mer på hur bra jag kommer att må efteråt och att tankarna kommer att klarna helt och hållet. Det trista i mitt fall var att vädret inte alltid var det bästa. Jag gillar inte att springa i regn och slask men man kan alltid försöka att springa i någon fitness, även om det absolut inte är samma sak. Tror att naturen och den friska luften gjorde susen, i mitt fall.

Så, tummen upp för ditt tips, Spring i benen. Att springa kommer nog att hjälpa en mycket om man hamnat i en skuldfälla.

Johan2

Re: Ta dig ut ur skuldfällan - så frisk som möjligt

Inläggav Johan2 » tor 22 nov 2018, 20:18

Ja man kan ju tänka sig att man är jagad, att man måste fly. Från problemen, i detta fall. Något som hjälpt mig mycket är min vilda fantasi, tänker jag att jag ska upp och göra gympa bara för att blir jag trögare och slöare än någonsin förr, så jag tänker mig in i fantastiska situationer som får igång adrenalinet. Att jag måste springa ifrån en fiende, att jag måste slåss mot någon angripare, att jag måste hinna upp på berget innan flodvågen kommer. Att jag kommer för sent till jobbet, att mina barn är i fara, att jag är mitt i en tävling och måste vinna. Det finns mycket att hämta i min fantasi, och det funkar - jag inte bara motionerar, utan gör det med lust och livsglädje - och jag tror att det beror på att hjärnaktiviteten satt fart på kroppens mekanismer. Adrenalinproduktion är ju jättebra, man får igång allt och kroppen bereder sig för att möta eller fly från någon fara, men det finns säkert också en massa andra funktioner jag kanske inte tänkt på, vad vet jag. Det funkar i alla fall och jag drar iväg med fart :D problemen får sitta kvar hemma, jag tar itu med dem när jag får tid sen, och kanske lite nytt blod i hjärnan som hjälper mig att tänka bättre.

Annonser från lånforum.nu:

Föregående

Återgå till Om forumet