Bli medlem
  • Svensk bank som fungerar bra utomlands? : Banker

Svensk bank som fungerar bra utomlands?

Här diskuterar vi olika banker/institut där du kan spara pengar.

Svensk bank som fungerar bra utomlands?

Inläggav Yvonne_82 » fre 27 nov 2015, 03:41

Jag undrar främst om support, är den någon som har haft någon erfarenhet med att försöka lösa problem med sin svenska bank från utlandet? jag bor utomlands och har konton i Swedbank, men når min bankdosa slutade fungera (inte pga gammalt batteri) var det helt omöjligt att få hjälp från utlandet. Det slutade med att jag be fick be en vän att betala räkning för mitt kreditkort.

Vet någon om det finns en bank med bättre lösningar om något liknande händer när man är utomlands?

Inga

Re: Svensk bank som fungerar bra utomlands?

Inläggav Inga » fre 27 nov 2015, 20:41

Hänger på tråden här så jag också får veta svaret... funderar på att flytta någon annan stans och då är detta något jag absolut vill veta...

Inläggav Yvonne_82 » ons 31 aug 2016, 11:18

Inga där ute som har något att dela med sig? :D

Emelie

Inläggav Emelie » tis 28 mar 2017, 13:31

Handelsbanken! Skriker jag, fast jag förstår att det är alldeles för sent för ett vettigt svar till Trådstartaren. Men kanske någon av er andra utlandsboende eller utlandsintresserade som hänger här dra nytta av svaret. Jag bor utomlands från och till sedan tio år tillbaks och har hela tiden haft kvar mina konton i Handelsbanken. Det har aldrig varit några problem. Jag får brev från dem till min adress här borta. Nu har jag dessutom ett gemensamt konto med min man, som inte är från Sverige, och det gick också bra. Tilläggas ska kanske att vi bor i ett EU-land, kanske är det knepigare om man bor längre bort än så. Men iallafall så tyckte vi att det kunde vara praktiskt att sprida ut riskerna lite och nu har vi alltså sparade pengar i Sverige också, på ett gemensamt konto. Jag har dessutom möjlighet att hantera det kontot med internetbanken, precis som med mina egna konton. Jag har kvar konto i banken också som bara är mina och som jag har Maestro-kort kopplat till. Det är heller inget problem.
Jag jobbar alltså inte för Handelsbanken, men tycker de förtjänar att lyftas i sådana här lägen. Jag har inte ett ont ord att säga om dem.

Maria

Inläggav Maria » sön 02 apr 2017, 01:02

Håller med Emelie härnere. Själv bor jag i Sydamerika och har haft konto hos Handelsbanken sedan urminnes tider. Det går hur bra som helst och jag har aldrig haft några större problem. De orangea kuverten kommer när de ska :)

Inläggav Johanna76 » tis 11 sep 2018, 18:15

Bodde i Spanien i 1 år och hade också Handelsbanken, så kan också intyga att det fungerade fel fritt :D

Annonser från lånforum.nu:

Återgå till Banker