Bli medlem
  • Samlingslån på 60000 kr : Lån med betalningsanmärkning

Samlingslån på 60000 kr

Har du en betalningsanmärkning men vill ändå låna? Här diskuterar vi lån och banker som accepterar ansökningar trots betalningsanmärkning.
Henrika

Samlingslån på 60000 kr

Inläggav Henrika » fre 07 feb 2014, 17:56

Hallå!

Jag behöver ett lån på 60 000 kr för att betala bort nuvarande smslån och andra skulder till företag. Har ej någon skuld till kronofogden än men över 20 UC på mig... Min taxerade inkomst ligger på ca 300 000 kr i år räknar jag med, förra året runt 250 000 kr.

Vet att det är svårt att få lån, men behöver det för att inte dra på mig betalningsanmärkning.

Har pratat med Freedom Finance och Swedbank utan framgång.

Ett alternativ som jag helst inte vill utnyttja är att be min sambo vara medsökande. Skulle det underlätta mycket? Han har lite bättre inkomst än jag och inga skulder. Vi har bara bott ihop i några månader så vill inte blanda in honom i detta... Men kanske enda utvägen?

Gäst

Re: Samlingslån på 60000 kr

Inläggav Gäst » lör 08 feb 2014, 13:57

Sitter i en liknande situation och har pratat med min storbank (Nordea), Freedom Finance och Lendo. Alla säger samma sak... Jag har även försökt få min far som borgenär utan lycka....

Inläggav Fredrik » tor 27 feb 2014, 11:37

Äger du en bil eller något annat som du kan använda som säkerhet i ett lång?
Det brukar öka chanserna väsentligt.

Inläggav mithanbaba » lör 17 jan 2015, 09:31

Precis vad jag undrade, var tar man mest fördelaktigt ett billån? Ser ut att ha fått svar innan jag ens ställt frågan. Tack för det. Men är det bara att söka online hos dessa banker? Det är så mycket som 240 000 kronor det handlar om för mig. Hade inte tänkt mig Swedbank som jag har konto i, får kanske inget heller utan säkerhet där. Håll tummarna för mig, för jag ska göra försöka få lån i någon av bankerna som nämns. :roll: :twisted:
A-tif

Gäst

Inläggav Gäst » lör 17 jan 2015, 16:06

Finns en annan tråd här på forumet om billån, där har du lite förslag på bra banker för privatlån. Bl a Marginalen Bank om jag minns rätt, det är viktigt med bra lånevillkor till rimlig ränta. Är själv Swedbank kund av gammal vana men är tveksam till deras sätt att behandla den lilla människan. Alla storbanker har blivit lite för mycket, utom när det gäller räntan på våra sparade pengar. Här har de floppat totalt, fler borde flytta sina konton, till en liten privat bank eller kreditinstitut.

Joakim

Inläggav Joakim » sön 18 jan 2015, 15:56

Är själv ute efter att låna till en begagnad husbil, sådär en 300 000 kronor och söker ett bra privatlån. Har inga anmärkningar och fast inkomst så det borde inte finnas några hinder men vill ha bra räntevillkor. Finns det förslag, ser att Marginalen Bank är omnämnd här, får ta mig en titt men tar gärna emot fler förslag. Ska titta på andra trådar och se om det står mer om privatlån, vill jämföra några. För att inte tacka ja till första och bästa, vill gärna se vad som erbjuds.

Gäst

Inläggav Gäst » tor 22 jan 2015, 18:46

Svensk Låneförmedling som har flera långivare bakom sig erbjuder samlingslån. Men räkna med högre ränta och kostnader när du omvandlar flera lån i ett samlingslån.
Har du däremot betalningsanmärkning är det svårt att få lån, men Bluestep, Freedom Finance och Marginalen Bank kan ge lån ändå. Det kan finnas en hake, de kan kräva att du har bostadsrätt eller hus att sätta som säkerhet. Eventuellt vill de att du har en medsökande för att låna ut till dig.

Hanna1

Inläggav Hanna1 » mån 20 jun 2016, 20:15

Nu är det ju länge sen du först skrev Hanna, hade varit intressant att veta hur det gick för dig och vad det till slut slutade med i ditt fall. Men jag inser ju också att chanserna att du ser det här meddelandet är ganska små, men jag ville ändå försöka skaka lite liv i tråden för att jag sitter i ungefär samma sits själv. Har också en del irriterande smålån som jag skulle vilja baka ihop med ett större på typ 75 000. Det verkar så himla lätt när killarna i Lyxfällan gör det, men de som jag har tagit kontakt med vill inte låna ut pengar till mig eftersom jag har ett par betalningsanmärkningar. Det känns så jäkla hopplöst och som att jag när som helst kommer att halka efter och då är det typ kört. Ser framför mig hur jag sitter med min katt under armen på gatan. Vad gör jag? Har ingen släkting som kan låna ut pengar eller agera borgenär, bara en pojkvän som visserligen är skuldfri, men arbetslös... Hjälp!

Robin

Inläggav Robin » tis 30 aug 2016, 16:02

Hej Hanna1! Ledsen att ingen har svarat dig, jag har inte heller en magisk lösning. Kanske är ett smslån en bra lösning för dig, så länge du behåller läget under kontroll under de kommande månaderna och kan betala av på det så snabbt som möjligt. Jag har kommit fram till att det är den enda gången som det kan vara smidigt att ta ett sådant lån. Bli av med det så snart som möjligt! Och kolla noga villkoren så att du är säker på att du får lov att betala tillbaks så snart som du vill. Lycka till! Det ordnar sig säkert på ett eller annat sätt!

Willie

Inläggav Willie » fre 23 sep 2016, 16:55

Du Hanna1, det kan vara värt det att luska runt lite till. Som jag förstår på din berättelse så är du inte arbetslös, och det är ju alltid något att vara tacksam för... Det finns vissa långivare som kan bevilja din ansäkan om lån trots betalningsanmärkningar (om du har 5 eller färre), räntan är visserligen högre men det kan lösa sig till slut om du har en stadig inkomst och en gnutta självbehärskning. Det kan nog vara bra att inte dra in din pojkvän i det här - annars sitter ni på gatan och håller om katten tillsammans - men tror du att du kan lösa det så kör på, säger jag. Alternativet är ju inte trevligt att tänka på....

Morsgrisen

Inläggav Morsgrisen » ons 02 nov 2016, 19:59

Ja, att ha ett jobb uppskattar man inte tillräckligt förrän det är borta. Som så många andra saker i livet. Jag har alltid haft ett, jobb alltså, och tyckt att pengar aldrig varit något problem. Jag har aldrig tjänat multum eller slösat bort det jag har, men betalt min hyra, ätit gott ibland och vanligt ibland. Men så fick jag sparken. Vi var många som fick sparken. Och det tog inte särskilt många månader innan mina sparpengar var slut. Sen fick jag visserligen a-kassa, men det var ju knappast lätt att lägga undan pengar med den. Ja, lång historia kort, så gick det åt skogen för mig och min trygga lilla värld som jag bodde i när jag tjänade pengar. Jag tog ett lån och sen ett lån till och sen ett samlingslån och sen fler lån och fler samlingslån. Skit alltså. Nu bor jag hemma hos mina föräldrar sen två år tillbaks. Jobbar och är snart skuldfri, så jag gissar att min historia ändå har ett lyckligt slut, jämfört med många andra. Men ja, kontentan är väl att man ska vara försiktig med lån. Men också att jag fattar att jag haft tur som har mina föräldrar att luta mig på.. Som 32-åring..

Inläggav Kranzen » tor 03 nov 2016, 09:47

Det var någon i en annan tråd som pratade om vikten av att ha ett nätverk, som exempelvis föräldrar och vänner, som finns där om det skulle gå åt skogen. Kan bara hålla med här., Finns många som inte har möjligheten att flytta in hos sina föräldrar ett par år, och är fast i en omöjlig situation utan någon vettig utväg. Ett nätverk som man kan vila på under en period kan betyda skillnaden för att vända.
Dock viktigt att man visar sitt nätverk uppskattning för den hjälp man får och är medveten om att man kan behövas som de andras nätverk någon gång i framtiden. Det är relationsbyggande, även om det handlar om ens egna föräldrar. Som vuxen har de egentligen inget ansvar för ens väl och ve, även om de känner det ansvaret ändå.

Remy

Inläggav Remy » tis 20 dec 2016, 20:56

Man bör också komma ihåg att föräldrarna, om de vill alltså, kan hjälpa till även om de inte själv är gjorda av pengar. Tvärtom så kan det vara bättre om de inte direkt hostar upp med 50 000 som personen i knipa direkt använder för att köpa mer saker eller betala tillbaks lite krediter som inte gör någon skillnad alls. Mina föräldrar hade hyresgäster som betedde sig på det sättet. De ruinerade sina föräldrar genom att ständigt låna pengar som de inte använde för att ta sig upp ur skiten, som de lovade. Istället krävdes bara mer och mer hela tiden tills den nästan halva miljonen som deras föräldrar skulle ha till pensionen var borta.
Då är det bättre att "bara" ställa upp med husrum. Då slipper personen i skuld tänka på en stor fast kostnad som hyra, kan koncentrera sig på att jobba för att bli skuldfri och ja... Tycker det låter vettigt i alla fall. Ungefär en liknande setup som Morsgrisen verkar ha. Bra jobbat där! Kämpa på!

Jenny

Inläggav Jenny » lör 22 dec 2018, 16:40

Om du behöver pengar lån kontakt av WhatsApp: +46762821213

Annonser från lånforum.nu:

Återgå till Lån med betalningsanmärkning