Bli medlem
  • Många väljer Remember Flex Kreditkort : Kreditkort & bankkort

Många väljer Remember Flex Kreditkort

Här diskuterar vi Kreditkort och andra betalkort som Bank Norwegian, VISA, MasterCard, American Express etc.
Svenne

Många väljer Remember Flex Kreditkort

Inläggav Svenne » tor 02 jul 2015, 14:12

Förmodligen så är ett av de bästa kredit korten idag Remember Flex. Om man nu behöver ett kredit kort förståss. Det bästa är ju att spara och köpa kontant.

Kolla det själva. http://www.remember.se/vara-kreditkort/

Gäst

Re: Många väljer Remember Flex Kreditkort

Inläggav Gäst » fre 03 jul 2015, 11:50

Det är i mitt tycke dyrt som alla kreditkort och med räntefri återbetalning i 8 veckor. Inga kortavgifter för all del, det är väl bra men man bör bara nyttja det som en yttersta reserv i nödfall. Ja det är bra att ha det med på resan om det skulle uppstå något som tarvar en snabb betalning. Efter noggrann överläggning i vilket fall, men kan man återbetala inom den räntefria tiden så. Om det är det bästa att ha med på utlandsresan vet jag däremot inte. Skulle vilja hitta en jämförelse mellan de olika korten.

Svenne

Inläggav Svenne » lör 04 jul 2015, 10:33

Tjenare gäst,

Inga problem att hitta jämförelse. Compricer är ett bra val när det gäller detta.

https://www.compricer.se/kreditkort/

Håk Kr

Inläggav Håk Kr » mån 06 jul 2015, 14:53

Nu är det faktiskt så att det kan vara bra att ha ett kreditkort särskilt när man är ute och reser. Men på hemmaplan kan det vara idé att ha ett, i ett samhälle som bygger på ekonomi. Men risken finns att det blir höjningar på kortavgiften, det ligger i luften. En bra idé kan vara att rensa i kortdjungeln och se vilka man verkligen behöver. Ingen vill betala för ett kort man inte använder och som man kan vara utan. Alla dessa utgifter plockar till och det finns bättre sätt att använda pengarna på. Att medvetet välja vilket eller vilka kort som är viktiga är ett klokt beslut.

Irma S

Inläggav Irma S » sön 12 jul 2015, 16:30

Santander har ett betal- och kreditkort med bra villkor, inga valutaväxlingsavgifter när du tar ut pengar utomlands. 60 dagars räntefri kredit, möjlighet att dela upp betalningen och ingen avgift för kortet. Låter väl bra eller hur? Kan nog bli detta kort inför tiden i Spanien i höst, ska bo där i 3 månader för att prova på. Är snart pensionär och vill ha mer av sol och värme men vet inte hur det kan vara ännu. Tyckte att detta kort lät bra att ha för att göra livet enkelt där nere. :)

Sonni

Inläggav Sonni » fre 17 jul 2015, 09:46

Ska resa utomland för en tid och vill ha ett riktigt bra kreditkort som trygghet om jag skulle behöva. Är osäker på vilket som är fördelaktigast ifråg om kostnader, räntor och återbetalningstid och med tanke på annan valuta. Det är tänkt bara som en reserv men man vet aldrig om man skulle behöva så får det inte kosta skjortan. Jag ser här att Irma har kollat upp Santanders och det låter bra, tycker jag. Kanske kan det vara lämpligt för min del också men avvaktar och ser om ni har fler tips.

Yrsa

Inläggav Yrsa » sön 19 jul 2015, 15:10

http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/betala-i-lokal-valuta-pa-resan-spara-hundralappar?rm=print
Viktigt att betala i lokal valuta på resan. Då låter du ditt kontokortsföretag sköta växlingen och det är smart att betala med kort utomlands. Man tjänar mellan 3-5 % på detta val men ibland kommer frågan inte upp när du dragit kortet, avbryt och börja om. Det kan hända att den du handlar av redan valt SEK som valuta. Eller så förstår du kanske inte "continue with/without conversion" som brukar stå i uttagsautomater.

Nils-Åke

Inläggav Nils-Åke » tis 21 jul 2015, 16:09

Nämen herregud! Menar du verkligen allvar Yrsa? Kan det vara så illa?

Ibland blir jag skrämd över att människor inte känner till mera hur ekonomiska transaktioner går till. Så du försöker alltså tala om för allmänheten att det är smart att betala med kort, samt att du tjänar mellan 3-5% på detta?

Det betyder alltså att om jag går till Forex och växlar till det lands valuta jag ska åka till, och använder mig av kontanta medel på min resa så är jag alltså en förlorare. Nämen hur står det till egentligen?

Det måste du ju själv förstå att det inte stämmer. Då skulle ju inte kreditkortsföretagen finnas, för det skulle ju inte vara lönsamt att driva dessa utan vinstintresse.

Faktum är helt klart att varje gång du använder ett kreditkort så är du en förlorare och betalar mera på ena eller andra sättet jämfört med att använda kontanter. I det fallet har det ingen betydelse om du reser eller och du är på hemmaplan. Det är bara helt enkelt kalla fakta.

Gäst

Inläggav Gäst » ons 22 jul 2015, 17:45

Det var nog med tanke på om man behövde växla mer pengar och har ett kort för nödfall, vilket kan vara bra. Är det 60 dagars räntefrihet och man betalar in innan den tiden gått ut så är det väl okay. Är man ute och reser så kan det vara bra att ha en kredit om det skulle uppstå något. Så uppfattar jag det men tror jag förstår vad du menar också Nils-Åke. ;)

Gäst

Inläggav Gäst » tor 12 nov 2015, 16:04

I nödfall ja. Det är ju det som är det stora argumentet när man ska bestämma sig för att skaffa kreditkort eller inte. Att ha tillgång till ett betalningsätt som är bekvämt och snabbt åtkomligt fast det i längden blir dyrt är ju bra när man råkar sitta i en knipa och det är också därför man skaffar kreditkort, men systemet bygger ju på långivarnas intressen. De ska tjäna pengar, de också. Och det funkar utmärkt så länge man bara använder kortet i de situationerna. Men tyvärr så har det blivit så att man bara ser nuet, att kortet är ett sätt att få det man vill ha på en gång utan större besvär och fastän man egentligen inte har råd, och det är då problemen uppstår.
Till er som ska resa utomlands vill jag bara säga - ta reda på vad saker och ting kostar först, innan ni köper, så slipper ni bli blåsta på en massa pengar på grund av okunskap.

Annonser från lånforum.nu:

Återgå till Kreditkort & bankkort