Bli medlem
  • Flexibel avbetalning från Risicum? : Smslån & Mikrolån

Vill du få erbjudanden om nya och gratis smslån?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Vårt nyhetsbrev är gratis och du kan när du vill avanmäla dig från vårt nyhetsbrev.
* i samarbete med lånaidag.com

Rekommenderade Långivare:

1. Lendo  - Låna mellan 5000 - 500 000 kr

2. Kortlån.se - Nya lägre priser

3. Lånaidag.com - Jämför innan du lånar!

4. Onea - Snabbt svar, ingen UC!

Flexibel avbetalning från Risicum?

Här i Smslån & Mikrolån diskuterar vi smslån/mikrolån på belopp mellan 500 och 15000 kr.
Danne

Flexibel avbetalning från Risicum?

Inläggav Danne » tis 04 mar 2014, 10:37

Hej

Har ett lån hos Risicum som jag inte kan betala tillbaka i tid. Finns det möjlighet att betala av lånet på längre tid? Någon som vet!?

Gäst

Re: Flexibel avbetalning från Risicum?

Inläggav Gäst » ons 05 mar 2014, 10:22

Risicum har flexibel avbetalning på sina lån och vettiga att ha att göra med. Prata med dem, det brukar gå att komma fram till en bra lösning med dem!

Inläggav Johan » ons 05 mar 2014, 21:10

Finns det verkligen långivare som det går att prata med?! Det låter ju skitbra! Seriöst så har jag ingag direkta erfarenheter av det. Jag tycker att det är kalla handen så fort man hör av sig om något. Men Risicum ska jag definitivt kolla upp. Tack ör tipset.

Nina

Inläggav Nina » tor 13 mar 2014, 15:59

Ja, framförallt när det gäller sms-lån. Jag tycker dock att de flesta banker och sånt är rimliga att ha att göra med. Jag, menar det är ju trots allt deras pengar (eller andras som de förvaltar och har ansvar för). Det är ingen mänsklig rättighet att få låna pengar. Och utifrån det perspektivet tycker jag faktiskt att de flesta är bra att prata med. De kan ju inte göra affärer om ingen kan låna, så de gör vad de kan för att hitta lösningar så att det fungerar.
Det finns givetvis vissa som inte är så. Men så illa som Johan beskriver det tyckeer jag inte att det är.
Det är kanske bara jag som haft tur och Johan har haft otur.

Inläggav Johan » fre 21 mar 2014, 15:50

Vi kanske har lite olika register i bagaget också. Jag känner inte dig Nina, men du verkar vara en ordentlig tjej med ordning och reda runt dig. Om du kommer till en bank med vettig ekonomisk historia och är trevlig och ler och verkar allmänt samlad och vettig, då tror jag att du har halva inne på lånet - så att säga.
Jag har redan sedan tidigare pajat många av mina möjlighter. Jobbar hårt för att fixa till det nu, men är i allmänhet ganska rörig av mig. Framförallt har jag svårt för banktjänstemän som vill att man ska böja sig framåt över disken med byxorna nere så att de kan komma långt in med behandskade händer - så att säga.
Jag bara menar att har man en gång satt sig i skiten och har en och annan anmärkning i registret, då har man också fått ge upp sin integritet. Då måste man pytsa upp papper och handlingar som jag tycker är min privata angelägenhet. Och en gång fick jag gå med på att flytta mitt pensionssparande (Swedbank) för att få ett lån. INte för att det är något jätteproblem - jag tror det är lika kassa som alla andra på att ta hand om mina pensionspengar - men det kändes som utpressning. Jag tror jag skulle bli bättre behandlad om jag blev påkommen med knark i ändtarmen på en flygplats i Filippinerna än på ett Swedbankkontor - så att säga.

Annonser från lånforum.nu:

Återgå till Smslån & Mikrolån