Bli medlem
  • Easyliving Kreditkort : Kreditkort & bankkort

Easyliving Kreditkort

Här diskuterar vi Kreditkort och andra betalkort som Bank Norwegian, VISA, MasterCard, American Express etc.
Användarvisningsbild

Easyliving Kreditkort

Inläggav lånforum.nu » lör 08 feb 2014, 12:04

Collector easyliving är ett kreditkort, kopplat till Mastercard, som är idealt att resa och shoppa med. Tack vare förmånliga försäkringar, är easyliving också ett kort som man som kund kan känna dig trygg med. Du kan få upp till 100 000 kronors kredit med Easyliving Kreditkort vilket ger ett större handlingsutrymme i din vardag.

Med Collector easyliving kan du handla med kredit enkelt, tryggt och säkert i flera butiker och på internet så klart. Alla dina köp du gör med Easyliving Kreditkort samlas på en tydlig månadsfaktura som gör det enkelt att följa varje transaktion. Med Collector easyliving får du med andra ord bättre koll på din ekonomi och dina köp. Varje månad skickar Easyliving Kreditkort en faktura på föregående månads inköp och uttag, helt utan aviavgift. Betalar du hela fakturabeloppet direkt tillkommer ingen ränta. Då får du upp till 56 dagars räntefri kredit med Easyliving Kreditkort.

Collector easyliving kan du använda i butiker, på restauranger, i uttagsautomater och på banker över hela världen. Och det tillkommer inget valutapåslag när du handlar i annan valuta. Dessutom ingår reseförsäkring med avbeställningsskydd när du betalar resan med Easyliving Kreditkort.

Grundkrav för sökande av Easyliving Kreditkort:

* Du är minst 20 år

* Du är bosatt i Sverige

* Du har inga betalningsanmärkningar

-lånforum.nu

Re: Easyliving Kreditkort

Inläggav Jens » fre 28 feb 2014, 11:29

Hur skiljer sig detta kort från de flesta som finns på marknaden?
Jag tycker att det lanseras nya kreditkort från olika företag hela tiden, men när man kollar på vad man får är det precis samma saker hela tiden. Poäng, försäkringar och möjlighet att använda det över hela världen. Så länge det står VISA eller Mastercard på så är det väl i stort sett samma sak?

Ylva

Inläggav Ylva » tor 06 mar 2014, 16:52

Är det svårt att få max kredit för kortet?

Vad krävs?

Gäst

Inläggav Gäst » fre 06 jun 2014, 08:20

Jens skrev:Hur skiljer sig detta kort från de flesta som finns på marknaden?
Jag tycker att det lanseras nya kreditkort från olika företag hela tiden, men när man kollar på vad man får är det precis samma saker hela tiden. Poäng, försäkringar och möjlighet att använda det över hela världen. Så länge det står VISA eller Mastercard på så är det väl i stort sett samma sak?

Det undrar jag med. Vad har detta kort för andra specialiteter som inget annat kreditkort har? De flesta är ju lika i mina ögon. Det enda som skiljer åt är väl kanske maxgränsen på kortet, men annars ser jag inget "nytt" i detta...

Inläggav Jens » mån 09 jun 2014, 00:08

Tittar man på de flesta kreditkort så är det i grunden samma företag som ger ut dem. I Sverige är EnterCard en jätte i att administrera kort till olika banker och företag. Sedan är det MasterCard eller VISA som gäller i grunden.
Det brukar vara ungefär samma villkor. Samma försäkringar. Lika många räntefria dagar och så vidare. Det som skiljer sig är väl mest bonusar och erbjudanden som företagen som ger ut korten pytsar in - och om de väljer att ta årsavgift eller inte. Men det här kortet ser ut som de flesta andra.

Ragnar

Inläggav Ragnar » lör 24 okt 2015, 03:19

Som jag ser det finns det två sorts kreditkort: de som bara är till för att utgivaren ska tjäna så mycket pengar som möjligt och de som vill samla sina kunder/medlemmar genom att ge dem olika erbjudanden via kreditkorten. Jag är väl överlag mer vänligt inställd till den senare sorten. Har ett Mastercard via Kommunal till exempel. Det känns ganska ok - om det inte hade varit för att jag är så dålig på att hantera kreditkort. Så därför har jag klippt det. Men det är åtminstone ett kort som är utfärdat av en fackförening, som - antar jag - ser till medlemmarnas bästa och vill göra schysta dealar åt oss.

Zully

Inläggav Zully » tis 24 nov 2015, 23:21

Hur många kort ska man ha, egentligen? Det är ju samma historia varje gång man får höra om ett nytt kort - ungefär samma priser, samma ränta, samma allting. De vill få oss att tro att det ena kortet är mycket bättre än det andra men när man väl genomskådat all reklam så ser man att alla priser måste vara samma - blir det för dyrt kommer konkurransen att ta över och blir det för billigt kommer utgivaren inte att tjäna något på det.
Plastpengar är bra tycker jag men det krånglar till sig lite för de som inte riktigt förstår hur det fungerar.
Är det någon här som får nys om ett riktigt bra kort som verkligen skiljer sig från alla de andra och förbättrar våra möjligheter - var snäll och säg till!

LucasMO

Inläggav LucasMO » sön 19 maj 2019, 11:28

Godt forslag, Mange tak for det! Nogle gange forekommer det mig, at der ikke er nok pålidelige kreditkort nu, bankerne synes at forsøge at røve flere mennesker, de er ligeglade med dem! Her https://credit-list.com/dk altid gode betingelser

Annonser från lånforum.nu:

Återgå till Kreditkort & bankkort