Bli medlem
  • Betala mina fakturor med kreditkort? : Kreditkort & bankkort

Betala mina fakturor med kreditkort?

Här diskuterar vi Kreditkort och andra betalkort som Bank Norwegian, VISA, MasterCard, American Express etc.
eliasGBG

Betala mina fakturor med kreditkort?

Inläggav eliasGBG » sön 15 jun 2014, 07:34

Hej

Är det möjligt att betala mina fakturor med ett kreditkort?

Har inget kreditkort idag, men har ofta lite för lite pengar på kontot när alla räkningar ska betalas så hade varit fint med en kredit där som buffert.

Några tips på hur jag kan göra det? Har Swedbank idag.

Re: Betala mina fakturor med kreditkort?

Inläggav Janina » sön 15 jun 2014, 09:16

Jag har ingen egen erfarenhet av att betala med kreditkort, men det finns ju sidor som Billhop och Betalo som man kan använda sig av, vad jag har förstått.

Vissa banker har säkert också den möjligheten. Har du hört med din egna bank om det är så att de gör sådant?

John_Skåne83

Inläggav John_Skåne83 » mån 16 jun 2014, 12:11

Hej Elias,

Jag har använt både billhop.se och betalo. Tycker att bägge tjänsterna fungerar fint. Billhop är mer inriktat mot företag (men även privatpersoner kan betala) och Betalo är mer inriktat mot privatpersoner. Båda fungerar smidigt.

Inläggav Yvonne_82 » tis 29 mar 2016, 01:13

Jag har betalat räkningar med kreditkort tidigare men om du kan undvika det eller använda dig av någon annan tjänst som billihop är det helt klart ett bättre val. Det är alldeles för lätt att göra det för vana och sen blir kreditskulden stor, och det kan vara svårt att betala av den skulden om man redan har det lite krångligt med andra räkningar.

Du kan ju också prova att ansäka om betalningsförlängingar på många olika räkningar, eller att betala av dem i delar. Det är nog ett bättre val än att betala med kreditkortet, om det inte är något som bara händer en gång. En engångsföretelse är kanske inte så märkvärdigt, men eftersom du sa räkningar i plural...

Cecily

Inläggav Cecily » ons 06 apr 2016, 22:59

Du känner dig själv bäst. Har du en järnhård vilja och stenhård kontroll på dina utgifter så är en buffert i form av ett kreditkort en utmärkt idé. Är detta inte ditt fall, om du erkänner att pengarna försvinner som sand genom dina fingrar, ska du akta dig för att ens tänka på kredit - det är en stor fälla som kan skapa problem för dig som du sen måste dras med i flera år efteråt. Ekonomin fungerar ju som den ska men din personlighet har mycket att göra med saken. I en perfekt värld skulle alla dessa möjligheter förenkla livet för oss alla men jag talar av egen erfarenhet när jag säger att vi som inte har självbehärskning bör absolut inte ta lån eller använda kredit - som någon nämnde tidigare kan det bli alltför lätt att glömma av sig ett par gånger och sen står man där med skulden.

Ellii

Inläggav Ellii » tis 31 maj 2016, 20:28

Jag måste nog också hålla med Cecily, även om man automatiskt låter som en negativ olyckskorp. Tycker det känns helt för läskigt att hålla på på det sättet, blir det inte lätt en ond spiral av det hela liksom? Man nallar lite av pengarna man inte har varje månad, men då ökar ju också summan räkningar som ska betaltas tillbaks varje månad? Det är väl ingen lösning, utan snarare ökning på problemen?
Är det inte smartare då att försöka öka inkomsterna eller minska utgifterna? Så himla tråkigt, klyschigt och snusförnuftigt svar, jag vet. Men nog fasiken ligger det nåt i det, eller? Finns det någon där ute som löser sina problem på det här sättet?

Jalle

Inläggav Jalle » ons 01 jun 2016, 21:47

Jag vet inte hur din situation ser ut Elias eller ens om det är möjligt för dig att göra det jag tänker säga. Men om du kan - om du hittar ett kryphål någonstans - försök att spara ihop till en buffert i stället för att försöka betala med kredit. Det kostar ju att låna - och även om summan verkar obetydlig i början så blir många bäckar små till slut en stor å som ordspråket lyder. Gör man rätt från början brukar det inte bli så många problem på slutet. Nu har du säkert tänkt på detta så se det inte som kritik - det är bara vad jag skulle göra om jag befann mig i din situation.

Petra

Inläggav Petra » lör 22 okt 2016, 11:41

Betalo! En kompis till mig snackar alltid som en reklampelare för dem, utan att få betalt. Men han är verkligen supernöjd och lyckas klara sig fint på det systemet. Men som många andra här i tråden skriver så gäller det väl såklart att ha koll på läget så att det inte spårar ur. Men ja, Betalo kan min polare iallafall intyga är okej.

Pella

Inläggav Pella » mån 07 jan 2019, 11:17

Nu ville jag bara varna läsarna om lån utan UC. Ibland kan ju dessa vara rena kreditkort men buffert men oftast när man säger lån utan UC så handlar det faktiskt om riktiga lån men väldigt höga räntor.

I majoriteten av fallen tillkommer det också rätt så höga faktura avgifter som gör hela lånet ännu dyrare.

Nu vet jag att tråden handlar om att betala fakturor med kreditkort men iom att jag såg begreppet lån utan UC ville jag endast varna läsarna.

Lån utan UC är inte samma som kreditkort med någon form av buffert. Så se upp!

Om jag misstolkat Johanna76 på något sätt vill jag givetvis be om ursäkt. det är bara begreppet jag reagerade på. Bra post, Johanna76!

Annonser från lånforum.nu:

Återgå till Kreditkort & bankkort