Bli medlem
  • Ansök om en snabb och bekväm lån : Lån med betalningsanmärkning - Page 2

Ansök om en snabb och bekväm lån

Har du en betalningsanmärkning men vill ändå låna? Här diskuterar vi lån och banker som accepterar ansökningar trots betalningsanmärkning.
Lovisa

Re: Ansök om en snabb och bekväm lån

Inläggav Lovisa » fre 09 dec 2016, 21:48

Vet inte riktigt hur vi hamnade i en diskussion om jordbruk och att gå tillbaks till människans rötter, men vill också bidra med en sak: Det finns sidor där ute som faktiskt är seriösa, trots att översättningen suger. Ibland kanske företaget precis har börjat vända sig till vår marknad och inte hunnit se över alla detaljerna än. Det behöver ju inte betyda att de är oseriösa. Det brukar ta ett tag att ställa om en hel sida till ett nytt språk och detaljerna är kanske på G. En bättre indikator för sidans seriöshet är i så fall att googla runt, på engelska om man vill hitta något, och se vad tidigare kunder skrivit om dem. Har man tur kanske man till och med hittar en sida där deras tjänster blir recenserade. Varsågoda för självklart råd som många kanske trots att glömmer bort.

Elise

Inläggav Elise » ons 21 dec 2016, 03:11

Du har ju så klart rätt men jag skulle nog inte våga lita på det företaget, jag väntar hellre tills de fixat alla detaljerna. Det skulle i så fall vara om man googlade bankens hemsida på originalspråket... Jag litar inte riktigt på recensioner heller, det kan ju vara vem som helst som skrivit dem och kanske banken betalat för att få fem stjärnor. Hatiska recensioner tror jag också är ganska överdrivna...

Inläggav Nissen » fre 06 jan 2017, 16:24

Vid ett ekonomiskt sammanbrott så skulle jag börja odla potatis. Att äta och bränna brännvin på. Sedan är allt gott.

Elena

Inläggav Elena » ons 11 jan 2017, 08:51

Elise skrev:Jag litar inte riktigt på recensioner heller, det kan ju vara vem som helst som skrivit dem och kanske banken betalat för att få fem stjärnor. Hatiska recensioner tror jag också är ganska överdrivna...

Håller med Elise här. Recensioner är inte alltid att lita på. Och just hatiska recensioner är överdrivna. Överbra recensioner likaså i min mening.

Finns det nån här som har använt sig av utländska långivare vars annonser inte är genomlästa? Kan nån dela med sig en länk? Vore intressant att se ett konkret exempel.

Petra skrev:Mina grannar är sådana som hela tiden oroar sig för en börskrasch. De tänker alltid på hur det skulle bli om deras besparingar blir värda noll. Det är såklart läskigt att tänka på. Men deras liv påverkas ju av detta. Mannen i familjen vågar knappt lämna huset eftersom all cash ligger gömt där hemma.

Petra, stackars dina grannar! Jag har undrat och varit lite misstänksam ifall sånt folk existerar i verkligheten men nu när jag läste din post så fick jag väl svar på mina funderingar. :)

Thomas

Inläggav Thomas » tor 19 jan 2017, 09:02

Jag har aldrig gjort brännvin på potatis själv. Men jag håller med Nissen. När man väl gjort det så är allt gott.

Personligen litar jag inte på privata lån, dåligt skrivna annonser osv. Här läste jag att de riktiga rånarna är just bankerna med glassiga annonser och "bra" service. Men det känns fel att lita på nån som inte ens kan stava.

När de ändå ska ta en fet ränta så är det bättre att kunna besöka en vettig lokal med relativt kunnig personal. Jag betalar ju priset, eller hur? I avgifter och i skyhöga räntor ibland.

Men jag håller också med att ifall man har betalningsanmärkningar vore det lättare att söka lösning nån annanstans. Jag hade en kompis som ansökte på ICA banken för 2 år sedan. Han var nöjd och fick både belopp och råd som var välbehövliga. Jag skulle inte vilja gå till dem själv. Men denna feedback har jag att dela med.

Mackan

Inläggav Mackan » ons 15 feb 2017, 21:50

Det beror ju alldeles på hur man tänker när det gäller rånare - tycker man att en viss bank som gör allt enligt reglerna tar alldeles för mycket betalt för sina tjänster så får man ju skylla sig själv om man blir "rånad". Men det är ju de som erbjuder sina tjänster, och vi som anlitar dem, så vi borde ju vara helt ok med priset som ska betalas redan innan vi skriver på låneavtalet. Passar det inte så kanske man inte alls borde låna... Att hela samhället har byggts upp på lånade pengar är jag inte heller helt tillfreds med - det kan ju gå i kras precis när som helst, och vad gör vi då?
När det gäller loan sharks på nätet är det ju en helt annan sak, man vet ju att det för det allra mesta bara är lurendrejjeri och om det i något enstaka fall fungerar kommer det att kosta dyra pengar till slut. Så är man klok håller man sig långt borta.

Thomas

Inläggav Thomas » lör 18 feb 2017, 08:32

Jag håller med Mackan och med många av er.

Lite får man dock fundera över vad man kan göra ifall ingen bank lånar ut till en. På grund av olika orsaker. Hur går man till väga då? Är man smart ska man hålla sig borta från konstiga annonser och skumma privatlån. Självklart är det så. Men tänk om alla banker har sagt nej. Hur löser man sin situation? Oberoenda ifall man har försökt vara smart så kanske man sitter där i träsket.

Tråden kanske tog en lite annorlunda vändning när vi började skriva om vem kan stava och inte :)

Elena

Inläggav Elena » lör 18 feb 2017, 08:36

Thomas har kanske rätt men jag tror att vi började prata om stavning då det är ett tecken på ifall långivaren går att lita på. Man ska väl åtminstonde kunna stava rätt när man ska göra lite svårare saker som ränteberäkningar eller avgöra en lånrisk och dylikt.

Thomas

Inläggav Thomas » tis 23 maj 2017, 10:45

@ Еlena,

Stavning är nog en "basic" sak som låntagarna ska ha alla rätt på. Visst är det så.

Jag litar inte på sidor som har en dålig översättning. Även om (tror jag ) Mari sade att det finns seriösa långivare trots en sämre översättning. Jag förstår hur du menar, Mari men för mig känns det som att en välutformad annons är ett måste ifall man vill skapa ett seriöst intryck. Lån är ju ganska allvarligt. Det är därför jag är så petig kanske när det gäller stavning och dylikt.

Jag önskar att jag aldrig hamnar i en situation där jag är tvungen att låga av folk som inte ens kan stava. Det hade känts rätt tråkigt med tanke på allt jag tycker om sådana företag och privatpersoner. ;)

Lisa

Inläggav Lisa » tor 25 maj 2017, 16:39

@Thomas, *låna. :lol:

Thomas

Inläggav Thomas » fre 02 jun 2017, 19:22

Hahaha, ja låga av folk.... helt sjukt.

Tack, @ Lisa.

Kanske logga off folk vore bättre fast det passar inte i sammanhanget.

Elena

Inläggav Elena » ons 14 jun 2017, 16:00

Jag gillar uttrycket logga av folk trots att det inte riktigt var meningen att skapa det.

Passar perfekt i många vardagssituationer ;)

Fråga Ugglan

Inläggav Fråga Ugglan » fre 29 sep 2017, 12:08

Elena skrev:
Elise skrev:Jag litar inte riktigt på recensioner heller, det kan ju vara vem som helst som skrivit dem och kanske banken betalat för att få fem stjärnor. Hatiska recensioner tror jag också är ganska överdrivna...

Håller med Elise här. Recensioner är inte alltid att lita på. Och just hatiska recensioner är överdrivna. Överbra recensioner likaså i min mening.

Finns det nån här som har använt sig av utländska långivare vars annonser inte är genomlästa? Kan nån dela med sig en länk? Vore intressant att se ett konkret exempel.

Inläggav Shon » fre 04 jan 2019, 12:39

Online-laina huiput finland Ohje ilman ongelmia.Se on helppo ja nopea.Johtajat vastaavat kaikkiin kysymyksiinsi.

Annonser från lånforum.nu:

Föregående

Återgå till Lån med betalningsanmärkning